Former FDNY EMT Sues Doctor Who Got Her Fired

A former FDNY EMT who was fired in 2016 for disability fraud, has filed suit against a doctor who accused her of forging his signature. Susan James is suing Dr. Ajendra Sohal and Parkway Medical and Rehabilitation.

Besides being fired by FDNY, James was charged criminally with fraud for allegedly forging Dr. Sohal’s signature. Dr. Sohal later recanted his statement that James forged his signature and the criminal charges against her were dismissed in 2017.

James’ suit against Dr. Sohal and Parkway Medical was filed in Queens County Supreme Court. The New York Post quoted James as saying:

  • I don’t know if he [Sohal] lied or if it was a mistake.
  • I guess more information will come out.

More on the story.

About Curt Varone

Curt Varone has over 40 years of fire service experience and 30 as a practicing attorney licensed in both Rhode Island and Maine. His background includes 29 years as a career firefighter in Providence (retiring as a Deputy Assistant Chief), as well as volunteer and paid on call experience. He is the author of two books: Legal Considerations for Fire and Emergency Services, (2006, 2nd ed. 2011, 3rd ed. 2014) and Fire Officer's Legal Handbook (2007), and is a contributing editor for Firehouse Magazine writing the Fire Law column.
x

Check Also

Orange County Fire Authority Sued For Retaliation

Two California dispatchers who were terminated last year, have filed suit accusing the Orange County Fire Authority, a deputy chief and the dispatch center manager of unlawfully retaliating against them for raising legitimate concerns. Fire Communication Supervisor Megan Soman claims she was terminated after expressing her dissatisfaction with the termination of one of her subordinates, Travis Fader.

NY Fire Department Sued for Copyright Violation

A Long Island fire department is facing a rather unusual type of lawsuit for a fire department: it stands accused of violating the Copyright Act of 1976. William P. Kelly, Jr. is suing the Oceanside Fire Department alleging ten of his photographs were used in a book about the department without his permission.